מתיחת פנים למתחם ההסתדרות בגבעתיים

אושרה תכנית חדשה של פינוי בינוי במתחם ההסתדרות בגבעתיים. 2,600 יח"ד חדשות וכ – 15 דונם של שטחים פתוחים ומבני ציבור.

 הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ת"א, החליטה לתת אישור לתוכנית של התחדשות עירונית במתחם ההסתדרות בגבעתיים.

 

מדובר בתוכנית פינוי-בינוי, שבמרכזה עומדים כיום כ - 40 מבני שיכון ישנים בני 4-2 קומות, וכוללים 914 יח"ד.

התוכנית החדשה מאפשרת להסב חלק מהבנים הקיימים למבני ציבור, בהתאם לאופייה הייחודי של גבעתיים.

 

מבני הציבור יהיו במרכז המתחם החדש וישמשו למתנ"סים, גני ילדים, מעונות-יום, דיור מוגן ומעונות סטודנטים.

 

קומות הקרקע של מבני המגורים החדשים הפונים לרחוב ההסתדרות, מיועדים לשטחי ציבור אשר יסייעו לעירייה לתת מענה לצרכים השכונתיים כגני ילדים, מעונות יום, טיפת חלב ושימושים ציבוריים נוספים.

 

סביב למתחם המרכזי, יוקמו 18 מגדלי מגדלי מגורים בני 35-25 קומות, הכוללים כ-2,600 יח"ד. 20% מתוך כלל היחידות בתוכנית, יוקצו לדירות קטנות בשטח עד 63 מ"ר, ו - 40% יוקצו לדירות בשטח של 100 מ"ר, שטח יתרת הדירות יקבע ע"י מבקש ההיתר, לצורך יצירה של תמהיל דירות מגוון אשר ייתן מענה, בין היתר, גם לזוגות ומשפחות צעירות.

 

הדמיה:האדריכלים רותי הרשקוביץ ואמנון בר אור

 

כל המתחם תוכנן כיחידה אחת, אך למעשה מורכב מ-11 מתחמים קטנים שיבנו באופן נפרד ע"י יזמים שונים שנמצאים כבר בהתקשרויות מקדמיות עם הדיירים  במתחם.

 

במרכז המתחם יוקמו מבני ציבור אשר ישתלבו עם 15 דונם של שטחים ציבוריים, ויהוו ביחד ריאה ירוקה לרווחת התושבים במתחם והאזור כולו.

 

בנוסף, רחוב המאבק אשר נמצא בחלק המערבי של התוכנית, יעבור אף הוא שינוי ויהפוך לשדרה עירונית ראשית עם חזית מסחרית ושדרת עצים, לאורכה של השדרה החדשה יוקמו שבילי אופניים, ויורחבו המדרכות כך שיאפשרו גישה נוחה לקווי הרכבת הקלה העתידית ולמוסדות הציבור והחינוך שיוקמו בתחום התכנית ולקיים מחוצה לה.

 

התכנית ממוקמת בין הרחובות אלוף שדה בדרום, ורחוב המאבק במערב וגובלת עם תוכנית מתחם כורזין שאושרה אף היא לאחרונה ומהווה מרכז תעסוקה עתידי חשוב לגבעתיים.

 

שטחה של התכנית הוא כ – 100 דונם והיא ממוקמת בסמוך לשתי תחנות הרכבת הקלה העתידית  - הקו הסגול שיעבור לאורכה של דרך אלוף שדה בחלקה הדרומי של התוכנית, והקו הצהוב שיעבור לאורכה של דרך יצחק רבין, בחלקה הצפוני של התכנית.

 

התוכנית נערכה ע"י האדריכלים רותי הרשקוביץ ואמנון בר אור.